تحول زیرساخت های جنوب کشور با اجرای طرح شبکه جامع خلیج فارس – خبرگزاری مهر ایران و جهان نیوز



به گزارش خبرگزاری مهر، سید محمد قدسی با تاکید بر اهمیت راهبردی طرح شبکه جامع ارتباطی خلیج فارس اظهار داشت: این طرح شامل 4 پروژه از جمله پل خلیج فارس، توسعه بندر تجاری کاوه، احداث یک بزرگراه اتصال این بندر به سرزمین اصلی و راه آهن که این بندر را به آن متصل می کند این پل به سرزمین اصلی متصل می شود، انقلابی در زمینه مبادلات اقتصادی و حمل و نقل کالاهای تجاری از جنوب کشور به سایر مناطق قاره خواهد بود.

وی به اقدامات انجام شده از سال 1389 برای تحقق این طرح اشاره کرد و افزود: حدود یک دهه از برنامه ریزی و ساخت پروژه شبکه جامع ارتباطی خلیج فارس می گذرد که این طرح را به یک مطالبه ملی تبدیل کرد و امیدواریم با تاکید ریاست محترم جمهوری و زحمات جناب آقای دکتر فتح الهی مدیرعامل سازمان این وظیفه تا پایان دولت مردمی محقق خواهد شد.

به گفته قدسی، پس از سفر ریاست جمهوری به جزیره قشم دی ماه گذشته، تامین اعتبار ساخت پل در خلیج فارس (به طول حدود 3.5 کیلومتر) اولین رمز موفقیت در اجرای طرح مذکور بود. گامی امیدوارکننده که منجر به راه اندازی مجدد فرآیند ساخت پل شد.

این مقام مسئول ادامه داد: پروژه توسعه بندر کاوه در جزیره قشم به عنوان بندری منحصر به فرد در فاز بعدی و احداث بزرگراه به طول 92 کیلومتر به منظور پوشش بخشی از محور ترافیکی شمال به جنوب کشور. راهرو. به منظور تسریع در تبادل کالاهای تجاری، دو طرح دوقلو در این طرح وجود دارد که توسط سازمان منطقه آزاد قشم مورد مطالعه قرار گرفته و در مرحله اجرا قرار دارد.

معاون فنی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد قشم یادآور شد: هم اکنون ساخت قطعه چهارم بزرگراه خلیج فارس برای تحقق قطعه سوم پروژه شبکه جامع در حال انجام است.

به گفته وی، 28 کیلومتر از طول 92 کیلومتر این بزرگراه چهار بانده در جزیره قشم است و مابقی شامل پل بزرگراه روی پل و شبکه حمل و نقل سرزمین اصلی است.

قدسی از اتمام فازهای مطالعاتی و برنامه ریزی پروژه ریلی این پروژه توسط سازمان منطقه آزاد قشم خبر داد و گفت: چهارمین قسمت از پروژه شبکه جامع احداث راه آهن دو خطه به طول 82 کیلومتر از بندرکاوه به مقصد است. شبکه راه آهن سراسری در سرزمین اصلی که هدف آن دسترسی به حمل و نقل باری کم هزینه و در نتیجه کاهش قیمت کالاها در بازار کشور است.

معاون فنی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد قشم یادآور شد: 29 کیلومتر از پروژه راه آهن جزیره قشم حدفاصل محدوده بندر کاوه تا ابتدای پل در خلیج فارس و ادامه آن به راه آهن روی پل متصل می شود. و بقیه به سرزمین اصلی.

قدسی ابراز امیدواری کرد: منطقه آزاد قشم با تکمیل طرح جامع شبکه ارتباطی خلیج فارس، بخشی از طرح‌های زیرساختی و حمل‌ونقل کشور و نقشی که در توسعه اقتصادی، امنیتی و اجتماعی در جنوب کشور ایفا می‌کند، باشد. کشور. در اقتصاد ملی، ایجاد اثرات توسعه ای و امنیتی، ایجاد افزایش اشتغال، توسعه صنعت گردشگری در جنوب کشور، جذب سرمایه گذاران خارجی در جزیره، دستیابی به پایداری توسعه و در نهایت تقویت روحیه ملی گرایی بدین وسیله که نام خلیج فارس زبانزد شد.

دیدگاهتان را بنویسید