علیرضا فاتحی نژاد وی روز شنبه در بازدید از روند ساخت دو تقاطع غیرهمسطح با راه آهن سراسری تهران – مشهد، گفت: اجرای این دو پروژه در اولویت شرکت راه آهن و شهر قرچک برای تکمیل پروژه قرار دارد. قطار حومه ای.و لازم است اجرای آن در اسرع وقت تکمیل شود.
وی افزود: اجرای دو تقاطع بدون تراز یکی از اولویت های شهر قرچک است که عملیات اجرایی آن پس از هماهنگی های انجام شده بین شهرداری قرچک و شرکت راه آهن آغاز شد و پیش بینی می شود در اسرع وقت با بهره برداری از این طرح به اتمام برسد. همکاری همه . مسئولان جنوب شهرستان با کوچکترین مشکلی برخورد کنند.
وی گفت: با تکمیل این پروژه بسیاری از نیازهای اساسی شهر از نظر دسترسی به حمل و نقل ریلی پوشش داده می شود و گام بلندی در جهت خدمت رسانی به مردم برداشته می شود و همچنین برچیدن ایستگاه های سوزنی بهبود می یابد. ایمنی”. برای روستاییان جنوبی.» از حوادثی مانند برخورد قطار با خودروها یا عابران پیاده جلوگیری می شود.
فاتحی نژاد افزود: آسفالت مسیر انحرافی ایجاد شده در تقاطع غیر عیار با ورودی روستای محمدآباد نیاز به تعمیر دارد تا خودروهای عبوری آسیب کمتری ببینند.
وی گفت: علاوه بر اجرای این دو تقاطع بدون تراز، احداث ایستگاه راه آهن و امکانات مورد نیاز آن از قبیل پله برقی، آسانسور، سکو و روگذر از دیگر اولویت های شهر برای دسترسی به حمل و نقل ریلی است که بخشی از آن است. از این امکانات با همکاری مسئولان شهری و شهرداری تامین خواهد شد.
وی تاکید کرد: اجرای این دو پروژه که برای تکمیل خط چهارم راه آهن حومه ای تهران – قرچک – ورامین ضروری است نیاز به همکاری و مساعدت مسئولان استانی و راه آهن سراسری دارد تا مردم شهرستان های جنوب شرق کشور تهران به حمل و نقل ریلی دسترسی کافی دارد.
راه آهن سراسری تهران – مشهد در مسیر قرچک در چند نقطه با مسیرهای جنوب شهر تلاقی می کند. در ورودی پوینک جنوبی و ورودی شهرک صنعتی تقاطع غیر همسطح اجرا می شود و در دو محور شهرک محمدآباد و داوودآباد هر از چند گاهی باعث برخورد قطارهای عبوری با عابران پیاده یا خودروها می شود.
قرچک با 270 هزار نفر جمعیت در 30 کیلومتری جنوب شرقی تهران قرار دارد.