دوستینژاد وی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: چندی پیش و پس از وقوع چندین فقره برخورد قطار با عابران پیاده در تقاطع راه آهن با معابر شهری، دادستانی به طور جدی موضوع قطارهای حومه ای به ایستگاه راه آهن قرچک را آغاز کرد. هر چه زودتر. . اختصاص دهید و سازماندهی کنید.
وی خاطرنشان کرد: دو ایستگاه راه آهن در روستاهای محمدآباد و داودآباد در شأن مردم نیست و به دلیل ناامنی جان مردم را به خطر می اندازد.
دادستان شهرستان قرچک یادآور شد: از ابتدای سال جاری تاکنون هفت مورد برخورد قطار با عابران پیاده در قرچک رخ داده که منجر به فوت چند عابر پیاده شده است.
وی تصریح کرد: برای تعیین وضعیت ایستگاههای راهآهن، امروز چهارشنبه با حضور مدیرکل راهآهن تهران و مسئولان شهرستان قرچک در محل دادستانی جلسه برای احداث ایستگاه و محل مناسب تشکیل شد. هستند.
دوستی نژاد افزود: نصب دیوار حائل و احداث پل روگذر عابر پیاده از دیگر مصوبات جلسه امروز بود که به زودی عملیات اجرایی آن آغاز می شود.
اجرای پروژه قطار شهری ورامین – قرچک – تهران از مصوبات دولت نهم است که تاکنون به بهره برداری کامل نرسیده و تنها فاز اول آن با قطار روزانه 6 رام قطار به بهره برداری می رسد.
راه آهن سراسری تهران – مشهد و قطار حومهای تهران – قرچک – ورامین از شهر قرچک عبور میکنند و محورهای روستایی را در چند نقطه قطع میکنند و در ورودی روستاهای محمدآباد و داودآباد ایستگاه سوزنزنی برپا میشود و ماشینها مجبور میشوند. خارج از ریل
برخورد قطار با عابران پیاده و خودروهای عبوری در آذرماه امسال منجر به دستگیری دو دستگاه لوکوموتیو توسط دادسرای عمومی و سپاه قرچک شد.
شهرستان قرچک با 270 هزار نفر جمعیت در 30 کیلومتری جنوب شرقی تهران قرار دارد.