در نشست جمعیت فرهنگیان جوان آذربایجان شرقی با نمایندگان مجلس چه گذشت؟

– اخبار استانها –

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تبریز، علی علیزاده عصر امروز در نشست جمعیت فرهنگیان جوان استان آذربایجان شرقی با اشاره با مطالبه جدی مقام معظم رهبری مبنی بر اجرای سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش اظهار داشت: نقطه امید رهبر انقلاب در این مطالبه حضور فعالانه و مسئولانه معلمان جوان انقلابی در عرصه مدیریت آموزش و پرورش است.

وی افزود: معلم جوان انقلابی فرهنگی نباید به امید اصلاح از درون سیستم آموزش و پرورش باشد چراکه تا زمانی که سیاسیون بر این عرصه مدیریت کنند آموزش و پرورش اصلاح نخواهد شد.

نماینده مردم مراغه و عجب‌شیر در مجلس شورای اسلامی در ادامه خاطر نشان کرد: معلم تراز انقلاب کسی است که در همان جایی که هست باید آستین همت را بالا زده و دانش آموز در تراز نظام جمهوری اسلامی تربیت کرده و منتظر بخشنامه ها نباشد.

دبیر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به ضرورت عدالت آموزشی در کشور گفت: ما با آرمان عدالت، انقلاب کردیم و برای این آرمان خون داده ایم اما سیستم اجرایی ما تاکنون غیرعادلانه پیش رفته و اهداف دشمنان این نظام پیاده شده پس تنها راه اصلاح این روند، حضور جوانان انقلابی در عرصه های خدمتگزاری و مدیریت در کشور است.

علیزاده ادامه داد: من با وجود مراکز دانشگاهی اختصاصی سازمان ها و وزارتخانه‌ها به شدت مخالفم چراکه برای انبوه جوانان و دانشجویان این کشور که در سایر دانشگاه های کشور تحصیل می‌کنند، فضا را محدود می‌کند و سایر فارغ التحصیلان نباید از فرصت حضور در مناصب خدمت گذاری محروم بمانند.

روح‌الله متفکر آزاد نیز در این نشست با تاکید بر جایگاه آموزش و پرورش به عنوان رکن توسعه کشور اظهار داشت: معلمان سردمداران اندیشه‌های متعالی هستند که با کمک این قشر فهیم مقدمه تمدن‌سازی اسلامی را فراهم خواهیم کرد.

گزارش کمیسیون آموزش درباره رتبه بندی معلمان در دستور کار صحن علنی قرار گیرددولت با اختصاص 25هزار میلیارد برای لایحه رتبه بندی معلمان موافقت کردقالیباف:مخالفت نمایندگان با لایحه رتبه بندی معلمان کذب استنماینده دولت در مجلس برای بررسی لایحه رتبه بندی معلمان مشخص شد

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی در ادامه به نحوه جذب معلم نیز اشاره کرد و گفت: خوشبختانه با رای قاطع نمایندگان مصوب شد که جذب معلم فقط از طریق دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی باشد که همین نکته بر تقویت تکریم مقام معلم کمک شایانی خواهد کرد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: رتبه‌بندی برنامه‌ای جامع بوده و خوشبختانه با اصلاحاتی که نمایندگان انجام داده‌اند وضعیت مطلوبی را برای فرهنگیان رقم خواهد زد.

علی فلاحت‌کار، دبیر جمعیت فرهنگیان جوان کشور نیز با اشاره به تلاش های این مجموعه اظهار داشت: همه ما باید فهم خود از مسائل آموزش و پرورش را بالا برده و نگرش خود درباره تعلیم و تربیت را تغییر دهیم.

وی افزود: توانمندسازی مهارت محوری معلمان از اولویت های این مجموعه است که با فهم مشترک از گفتمان و دانش، می‌توان به قله‌های رفیع خردورزی و تولید علم رسید.

انتهای پیام/111/ش

source article

دیدگاهتان را بنویسید