دهه 80 و 90 بالاترین قدرت و سرمایه برای رشد کشور است – خبرگزاری مهر ایران و جهان



مدیرکل امور بانوان سازمان تبلیغات اسلامی در گفتگو با خبرنگار مهر عاطفه سعیدی نژاد با اشاره به نقش نهادهای فرهنگی پس از حوادث اخیر گفت: در مرحله دوم انقلاب مشکلات امنیتی و اغتشاشات فراوانی به وجود آمد. . حل شده و نظام اسلامی در مسیر شکل گیری آرمان ها است. و هدف انقلاب اسلامی زمان دستیابی به نرم افزار اسلامی توحید است. همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند انقلاب سخت افزاری پیشرفت خوبی داشته است اما در نرم افزار ایراداتی وجود دارد. نرم افزار تمدن اسلامی سبک زندگی است و زنان پیشرو سبک زندگی هستند. امروز فرصتی است برای مراقبت از ظرفیت بانوان و استفاده از آن ظرفیت.

وی افزود: یکی از مهم ترین فرصت های انقلاب اسلامی، توانمندی زنان فرهیخته، فرهیخته و علاقه مند برای پیشرفت و پیشرفت کشور است. اگر از این فرصت در جای خود استفاده نشود و مسیر نقش آفرینی و ظهور آن به نحو احسن تامین نشود، می تواند به تهدیدی جدی برای نظام تبدیل شود.

سعیدی نژاد با بیان اینکه دشمنان قسم خورده نظام با ایجاد عرصه های کاذب که به کشور و ملت آسیب می زند مانع رشد و پیشرفت همه جانبه نظام اسلامی می شوند، اظهار داشت: اولین دغدغه بانوان ذیربط این است که میدانی برای بازی داشته باشند. نقش ها و هویت سازی اگر راه درست باشد اگر پیش از آنها ساخته نشود، دشمن می تواند از راه نادرست به موفقیت دست یابد.

مدیرکل امور بانوان سازمان تبلیغات اسلامی با تاکید بر اینکه نسل جدید دهه 80 و 90 بالاترین قوت، انرژی و سرمایه برای رشد کشور است، ابراز داشت: این نسل دهه های گذشته را دیده و تجربه کرده است. انقلاب، بسیاری از دستاوردهای انقلاب اسلامی، ارتباط با جامعه بین‌المللی بین المللی دیده شده و در خاک آمریکا و همینطور اسد چنین نسلی دیگر به حداقل ها بسنده نخواهد کرد. با فعالیت های تحریف شده و کج شده دست درازی و تعامل با این نسل فرهنگی نیست. نسل جدید به دنبال فرصتی برای ایفای نقش و اقدام جدی است.

وی افزود: فرمانده سلام یکی از زمینه های تبلور این ظرفیت است. در کنش سلام، رهبر گروه جوانان نه مخاطب، بلکه فعال بود. این آهنگ تجربه ای بود که نشان داد نوجوانان تا چه حد می توانند اکشن خلق کنند. عمل که نه تنها در گروه جوانان بلکه در کل جامعه موثر بود. امروزه هدف گذاری و تعریف زمینه ایفای نقش در بین نوجوانان به ویژه دختران اهمیت ویژه ای دارد. دختران کاست در مقایسه با پسران بسیار تأثیرگذار هستند، محیط خانواده تحت تأثیر محیط دختران است و همه روابط خانوادگی با این سؤال مرتبط است که چگونه می توان مسیر تحصیلی، رشد و موفقیت دختران را تضمین کرد.

سعیدی نژاد ادامه داد: دختران امروز ما نسلی هستند که آینده کشور را رقم می زنند. با این گروه که فضای ارتباطی مدارس و آموزش و پرورش است، باید مهمترین فرصت های ارتباطی را پیدا کنیم و با استفاده از این فرصت، همه ظرفیت های فرهنگی، تبلیغی و انسانی را فعال کنیم.

وی افزود: واقعیت این است که آموزش و پرورش فرصتی برای ارتباط با 14 میلیون نفر است دانشجو در ساعات مهم روز و شب دانش آموزان 12 سال تحصیل در اختیار دارند. با توجه به محدودیت ها و کاستی هایی که وجود دارد، آموزش و پرورش به تنهایی نمی تواند از پس تمام ظرفیت های این فرصت عظیم برآید و از آن استفاده کند. از این رو لازم است ظرفیت های عظیم و فرصت های آموزشی در ارتباط با دانش آموزان با کمک و همراهی سایر سازمان ها، نهادها و فعالان فرهنگی صورت گیرد. ما در سازمان تبلیغات آمادگی خود را برای ورود جدی و موثر به فعالیت های فرهنگی آموزشی مدارس از طریق تقویت و تربیت فعالان فرهنگی اعلام می داریم.

مدیرکل امور بانوان سازمان تبلیغات اسلامی افزود: نگاه سازمان تبلیغات در تعریف فعالیت های فرهنگی خود نگاهی جامع به زندگی نوجوانی و نوجوانی با تمام ابعاد واقعی آن از جمله بحث دوستی دارد. تفریح، رهاسازی عواطف، زندگی جنسی و جستجوی هویت، در مدار برنامه ریزی شامل خود و برنامه هایی مانند طرح ها قرار می گیرد. دوستانه طرحی ارائه شد که به دنبال ایجاد و توسعه زیرساخت های تفریحی سالم برای نوجوانان است.

سعیدی نژاد با اشاره به بیانیه جبهه انقلاب فرهنگی گفت: شرایط تلخی در کشور حاکم است که به لحاظ ایجاد اختلافات اجتماعی و ایجاد احساس ناامنی در لایه های مختلف تهدیدی برای کشور محسوب می شود. اما به قول عزیز شهید سلیمانی در تهدیدها فرصتی هست که در خود فرصت ها نیست. در انتشار اخیر، ما باید این تهدید را به یک فرصت تبدیل کنیم. فرصتی برای منفعل کردن اقشار مختلف جامعه به ویژه مذهبی ها که از نظام حمایت می کنند و می خواهند برای این کشور تلاش کنند. کسانی که می خواهند گام موثری در جهت رشد و اعتلای کشور بردارند. امروزه یکی از حوزه های مهم، حوزه تبیین جهاد است. مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب به این نکته اشاره کردند که مردم ما به معنای واقعی کلمه در محاصره تبلیغاتی قرار دارند. مشکلی که این روزها به وضوح قابل مشاهده است. امروز نیروی انتظامی با حضور مهم و شجاعانه خود در حفظ امنیت کشور و حفظ ارزش ها نادیده گرفته شده و شایعات جدی درباره بسیاری از اتفاقات مبارک به گوش می رسد. دشمنی با نگاهی خصمانه پرواز زخم‌ها را لمس می‌کند و ضعف‌هایی را بسیار بزرگ‌تر از آنچه هست می‌گوید، داستان‌هایی را در جامعه ما ایجاد می‌کند که با واقعیت در تضاد است. در چنین فضایی رویکرد ما به افکار عمومی بسیار ضعیف است. امروز جامعه ما درگیر جنگ نرم است، در جنگ نرم، قدرت در دست هرکسی است که افکار عمومی را در دست بگیرد. در فضایی که مدیریت رسانه و اندیشه در دست دشمن است، دشمن نیز برنده میدان است. ما نباید فرصت هایمان را از دست بدهیم. مهم ترین فرصت ما داشتن شبکه تبلیغاتی چهره به چهره با فضای عمومی مردم و داشتن نیروهای انقلابی است. اقشار آسیب دیده انقلاب که حاضرند بدون هیچ مزد و پاداشی جان خود را فدای انقلاب و نظام اسلامی کنند فقط به خاطر اینکه متعلق به انقلاب هستند. این گروه باید تکلیف خود را در جهاد بیابند و برایشان توضیح دهند این کار توانمند شود

دیدگاهتان را بنویسید