به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، عطاءالله اکبری گفت: محور مواصلاتی زابل – زاهدان بخشی از محور ترانزیتی چابهار – میلک است که نقش بسزایی در رونق اقتصادی کشور و توسعه استان دارد و تنها 40 میلیارد تومان اعتبار دارد که به 180 رسیده است. میلیارد تومان با پیروی در سال 1400 با وجود همه تحریم ها، محدودیت منابع مالی و تاج با رشد 350 درصدی.
وی ادامه داد: افزایش اعتبارات باعث شد که تنها در دهه 1400 21 کیلومتر بزرگراه در این محور ارتباطی مهم سیستان و بلوچستان احداث شود و بار ترافیکی را به خود اختصاص دهد.
مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان گفت: در مجموع طول محور مواصلاتی زابل – زاهدان حدود 200 کیلومتر است و تاکنون 135 کیلومتر بزرگراه ساخته و به بهره برداری رسیده است.
اکبری افزود: همچنین عملیات ساخت باند دوم قطعه سوم این محور به طول 27 کیلومتر از 25 اسفند 93 آغاز شده و پیش بینی می شود تا پایان سال جاری 20 کیلومتر آن آماده بهره برداری شود.
وی افزود: همچنین این اداره کل در تلاش است تا در سال جاری ساخت باند دوم را در تنها قسمت باقی مانده از محور زابل – زاهدان به طول 30 کیلومتر انجام دهد.
مدیرکل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان از انجام مراحل پایانی پل نهراب در محور زابل – زاهدان خبر داد و افزود: با توجه به اینکه پیش بینی می شود تا پایان اردیبهشت ماه امسال آماده بهره برداری شود از سر گرفته شد. سال
اکبری افزود: در ادامه عملیات ساخت پل شیله در این محور ارتباطی سیستان و بلوچستان از اسفندماه سال گذشته آغاز شده است.
وی خاطرنشان کرد: تاکنون 350 میلیارد تومان برای ساخت بزرگراه در مسیر زابل – زاهدان و تکمیل عملیات اجرایی باند دوم این محور و احداث نهراب، شیله، حرمک و چاه دیوان هزینه شده است. پل ها، رقمی بالغ بر 1000 میلیارد تومان لازم است.
انتهای پیام/ 3139
می توانید این پست را ویرایش کنید
این را برای صفحه اول پیشنهاد دهید