به گزارش ایرنا، محمد مقتومی جمعه در جلسه هماهنگی راه اندازی این مرکز افزود: سامانه ارتباط شهروندی به زودی راه اندازی می شود.
وی ادامه داد: این مرکز به درخواست اهالی در حوزه های مختلف توسط مدیریت شهری مراغه راه اندازی می شود.
مقتومی افزود: با راه اندازی این مرکز علاوه بر کاهش تردد، رسیدگی به مشکلات و دغدغه های شهروندان تسهیل و تسریع می شود.
وی گفت: ایجاد ارتباط مستقیم با ساکنان و حذف واسطه های ارتباطی، کاهش ترافیک درون شهری و صرفه جویی در وقت ساکنان و همچنین ایجاد کانال های ارتباطی آسان بین ساکنین و مدیریت شهری از مهمترین ویژگی های این سامانه خواهد بود.
وی افزود: اطلاعات مدیریتی درباره عملکرد و فعالیت های خدماتی کارکنان واحد شهری نیز از ویژگی های این سامانه است.
مقتومی ادامه داد: تسهیل در کنترل صحیح ساخت و سازهای غیرمجاز، نظارت کمی و کیفی خدمات ارائه شده از سوی حوزه های مختلف نیز در این سامانه الکترونیکی انجام می شود.
وی اعلام کرد: در این مرکز شکایات و خواسته های شهروندان از طریق چهار روش حضوری، تلفن گویا، نرم افزار ویژه تلفن همراه و همچنین از طریق سامانه اینترنتی و پس از انجام به بخش های مختلف خدمات رسانی شهرداری ارجاع می شود. طبقه بندی شده توسط اپراتور
وی افزود: با راه اندازی سامانه ارتباط شهروندی مراغه ای به مطالبات شهروندان در بخش های خدمات شهری، حمل و نقل و ترافیک، شهرسازی، عمرانی و اداری مالی و مالی رسیدگی می شود.
وی با اشاره به ویژگی های این سامانه ارتباطی گفت: ثبت درخواست شهروندان از طریق اپلیکیشن اندروید، وب و تلفن گویا از جمله امکانات این سامانه است.
مقتومی افزود: پیگیری درخواست های شهروندان از طریق کد رهگیری سامانه ارتباطی، تفکیک مسائل شهروندی و پاسخگویی سریع، ثبت تصاویر مشکلات اعلام شده با ارتباط با این سامانه امکان پذیر خواهد بود.
وی گفت: همچنین امکان ایجاد سامانه جامع آماری و گزارش دقیق مسائل عمومی و همچنین ثبت محل وقوع این مشکلات و شناسایی فراوانی آنها در این سامانه را فراهم می کند.
شهردار مراغه اعلام کرد: هم اکنون راه اندازی این سامانه در مرحله مذاکره با شرکت های واجد شرایط و انتخاب نرم افزار مناسب است.