شبکه فید تلویزیونی باید با رویکرد گردشگری راه اندازی شود – خبرگزاری مهر ایران و اخبار جهان



به گزارش خبرنگار مهر، دومین رویداد ملی ایران و گردشگری غذا در قرن جدید پیش از ظهر امروز در سالن همایش های صدا و سیما برگزار شد که در این مراسم عزت الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی با بیان اینکه برنامه های خوبی در حوزه گردشگری داریم، گفت: گردشگری دانشجویی و گفت: حوزه گردشگری کم کم نتایج خوبی می گیرد، امیدواریم در آینده ای نه چندان دور شاهد جهش قابل قبولی در تمامی حوزه های گردشگری باشیم.

ضرغامی گفت: به نظر من شبکه های تلویزیونی باید موضوعی باشند، زمانی که من رئیس صدا و سیما بودم مخالفان زیادی برای راه اندازی شبکه های موضوعی داشتیم، مردم می گفتند همه چیز باید در یک شبکه باشد، در هیئت مدیره هم مخالفان جدی داشتیم. ، اما مطمئن بودم که شبکه های تخصصی و موضوعی نیاز جدی عموم مردم است. آه تو که در آن فقط فیلم پخش می شود.

ادامه داد: الان هم قادر بودن به جایی برای شبکه های غذایی نیست. در دنیا شبکه های تخصصی غذا و غذا وجود دارند که بیشترین مخاطب و بینندگان زیادی را دارند. بنابراین درخواست من این است که مدیریت رسانه ملی در طرح های تحولی خود، تشکیل این شبکه را از منظر گردشگری در اولویت قرار دهد.

وزیر میراث فرهنگی گفت: وزارت میراث فرهنگی نیز در این زمینه کمک می کند زیرا این شبکه مورد نیاز مردم است، معتقدم اگر این شبکه خوب طراحی شود می تواند مخاطب خوبی داشته باشد، ما صنعت گردشگری را تشکیل داده ایم.

ضرغامی بیان کرد: یکی از سیاست های وزارت میراث فرهنگی واگذاری بخشی از کسب و کار به بخش خصوصی است.

وی ادامه داد: ما کاری جز کمک و همکاری در این وزارتخانه نداریم، حالا اگر فردی بخواهد کاری انجام دهد حتما به وزارت میراث فرهنگی می رود. در حالی که که سیاست وزارت میراث فرهنگی آزادی کامل برای اعمال افرادی است که طبق داده های خود می خواهند در این زمینه ها فعالیت کنند. نکته دیگر در حوزه گردشگری غذایی داشتن برندسازی است نام تجاری اگر غذایی نداشته باشیم و بسته بندی مناسبی در کنار آن نباشد، نمی توانیم این بخش را راه اندازی کنیم.

ضرغامی گفت: فعلا باید کاری کنیم که هرکس غذای محلی شهر را نخورده فکر کند سفرش تمام نشده است.

وزیر میراث فرهنگی ادامه داد: میراث فرهنگی مادی اگرچه میراث تمدن ایرانی و مزیت نسبی ماست، اما من بیشتر به میراث ناملموس حاصل از آن اعتقاد دارم.

گفت پندار نیک کردار نیک است و گفتار نیک خلاصه همه خوبی هاست میزبان وی گفت: در حوزه غذا، مسائل فرهنگی; در بالا زیبا این امر نشان می دهد. می توانیم تقویم غذایی شهرها را داشته باشیم. هر روستا و شهری می تواند با یک غذای معروف آشنا شود.

ضرغامی بیان کرد: یکی از عوامل مهم در تحلیل گردشگری قیمت است که بخشی از هزینه سفر به حوزه غذایی است. پس می دهد یعنی اگر یک نفر به مسافرت برود و اگر گردشگری حق همه است، مردم باید بتوانند از این مزیت استفاده کنند، افرادی هستند که در این زمینه فعالیت می کنند و به آنها می گویند که با چه فرآیندی می توان غذای ارزان تری به مردم داد. در این زمینه پیشنهاد دهید که در پناهگاه، بسته بندی، غذا و رستوران چه کاری می توان انجام داد.

دیدگاهتان را بنویسید