محمد نیکفر افزود: ایرانخودرو یک شرکت بورسی است که عملکرد مالی خود را در بازه های زمانی 3، 6 و 9 ماهه و در پایان سال علاوه بر دستگاه های حسابرسی زیرمجموعه وزارت اقتصاد به یک موسسه بورسی گزارش می دهد. ” دارایی است و صورت های مالی و حساب ها به صورت شش ماهه و سالانه حسابرسی می شود.
وی با انتقاد از برخی نمایندگان مجلس به استفاده از واژه شفافیت در صورت های مالی خودروسازان، گفت: شفافیت زیربنای عملکرد مالی ایران-کودرو است، مجامع شرکت ها سالی یک بار همراه با صورت های مالی برگزار می شود و با تایید سهامداران.
وی در خصوص خودروسازان گفت: زمانی که نیاز ایجاد میشود و بخش خصوصی تمایلی به سرمایهگذاری ندارد و توانمندیهای این بخش نمیتواند پاسخگوی نیاز ما باشد، ناچار به سرمایهگذاری هستیم که تکمیل زنجیره ارزش تولید اجتنابناپذیر است. روابط گذشته و حال با سایر بخش های اقتصادی کشور شبکه کاملی نیست و باید کسری آن را خودروسازان پر کنند.
نیکوفر ادامه داد: این موضوع ربطی به اداره صمت ندارد و بخشی از سیاست های اجرایی خودروساز است.
وی خاطرنشان کرد: سهم دولت در ایران خودرو در سال های اخیر از 70 درصد به 5.7 درصد افزایش یافته است و این میزان نیز طبق گزارش های قبلی در برنامه های دولت لحاظ شده است.
وی افزود: تصمیم گیری و تصمیم گیری بر اساس اساسنامه ایران در چارچوب منافع و برنامه های بلندمدت مجموعه صورت می گیرد و ربطی به اداره صامت ندارد.