به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، مراسم ورود اولین واگن های قطار شهری ایران (اریکو) در فضای کناری بنای تاریخی دروازه تاج شیراز برگزار شد.
سید احسان اصنافی شهردار شیراز با اشاره به اینکه ارزش این خودروها به نرخ امروز 180 میلیارد تومان است، گفت: 20 خودرو در کارخانه ای در ابهارا تولید و 5 دستگاه از آنها به شیراز منتقل شد.
شهردار شیراز با اشاره به اینکه آخرین قطار در سال 96 وارد شیراز شد، افزود: با حمایت اعضای شورای اسلامی شهر شیراز و تلاش مجموعه راه آهن این شهر، این واگن ها به عنوان چهاردهمین شهر وارد شیراز شد. قطار قطار».
اصنافی ادامه داد: روند احداث خط دوم مترو میدان حرمان میانرود تا میدان امام حسین(ع) با تلاش مدیریت شهری سرعت گرفته است، فاز اول خط دوم به پایان رسیده و تست گرم خطوط آغاز می شود. . در دهه فجره
خط 2 سال آینده آغاز می شود
وی خاطرنشان کرد: تلاش داریم در هفته دولت هفته آینده سفر مسافری خط دوم را از ایستگاه قهرمان به سمت امیرکبیر آغاز کنیم.
شهردار شیراز با بیان اینکه برای کاهش زمان انتظار به 7 دقیقه نیاز به 165 خودروی دیگر است، افزود: کار انجام شده و 450 میلیارد اوراق مشارکت اختصاص یافته به شیراز در سال جاری به 850 میلیارد تومان افزایش یافته که از این میزان 250 میلیارد تومان برای اتوبوس ها است. و بقیه برای مترو تا بتوانیم در انتهای خطوط مترو یک جهش داشته باشیم.
تلاش شورای اسلامی شهر در دوره ششم – برای اجرای مطالبات شهروندان
در این مراسم محمد تقی تزروی نایب رئیس شورا و رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای اسلامی شهر شیراز نیز حضور داشت: گام بلندی برای متروی شیراز برداشته شده است. آخرین خودروهایی که وارد چرخه حمل و نقل ریلی شدند در سال 96 بود.
رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر شیراز از شهرداری و سازمان حمل و نقل ریلی به دلیل نظارت بر ورود این همه خودرو تقدیر کرد.
تزروی افزود: تلاش شورای اسلامی شهر در دوره ششم – اجرای مطالبات شهروندان از جمله توسعه مترو، گسترش حمل و نقل عمومی، کاهش ترافیک در شهر است.
طراحی شش خط ریلی در طرح حمل و نقل یکپارچه شیراز
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس نیز در این مراسم گفت: ایجاد تعادل بین کلانشهرها یکی از موضوعاتی است که اهمیت زیادی دارد و از این رو با هدف تجهیز مجموعه راه آهن شیراز به خودروهای بیشتر انجام شد.
محمودرضا رضایی کوچی گفت: در طرح جامع حملونقل شیراز، قانون طراحی شش خط ریلی برای این کلانشهر بود که خط اول اجرا شد و بخشی از خط دوم در سال آینده اجرا میشود.
رضایی کوچی گفت: شهرداری شیراز با پیگیری شورای شهر و شهرداری موفق به اختصاص واگن های مترو به این شهر شده است و عاملی که کارایی قطار شهری را تعیین می کند فاصله انتظار است.
وی ادامه داد: باید از فرصت هایی که در بودجه ملی قابل مشاهده است برای توسعه حمل و نقل عمومی استفاده شود و از سوی دیگر شهرداری نیز بر بحث تامین مالی و جذب سرمایه گذاری خارجی نظارت داشته باشد تا با وجود این فرصت ها و افزایش سرعت، در عملیات عمرانی، فرصت خوبی وجود دارد.» شهرداری باید فاصله زمانی را در چهار سال آینده کاهش دهد.
انتهای پیام/ ف
می توانید این پست را ویرایش کنید
این را برای صفحه اول پیشنهاد دهید