غذاهایی که شما را جوان نگه می دارد



باشگاه خبرنگاران جوان خوردن غذاهای سالم می تواند مزایای زیادی از کاهش وزن تا افزایش انرژی داشته باشد. علاوه بر این، غذاهای خاصی وجود دارد که می توانید در رژیم غذایی عادی خود بگنجانید که نه تنها شما را سالم نگه می دارد، بلکه باعث می شود احساس جوانی و جوانی داشته باشید.

متخصصان تغذیه بر این باورند که رژیم غذایی ما در تعیین احساس، سن و از همه مهمتر اینکه هر چند وقت یک بار بیمار می شویم، بسیار مهم است. یک رژیم غذایی نامناسب یا ناسالم که شامل غذاهای بیش از حد فرآوری شده و شکر است می تواند باعث التهاب طولانی مدت در بدن شود.

این گزارش همچنین می گوید که برخی از غذاها، اگر به طور منظم در وعده های غذایی گنجانده شوند، ما را جوان تر و از نظر درونی جوان تر از همسالان خود می کنند.

1. آجیل

گردو را می توان ضامن سلامت قلب دانست.پزشکان از آن به عنوان ماده غذایی برای مغز انسان نیز استفاده می کنند. یک واحد گردو در روز همراه با سالاد می تواند سلامت افراد سالم را تضمین کند.

2. چای سبز

این نوشیدنی سرشار از آنتی اکسیدان ها و ترکیباتی است که برای بدن شما مفید است، از جمله خطر ابتلا به سرطان معده را کاهش می دهد.

مطالعه اخیر منتشر شده در مجله تغذیه سلامت عمومی نشان داد که نوشیدن چای سبز یک اثر پیشگیرانه در کاهش خطر ابتلا به سرطان معده دارد. به لطف ترکیبات کاتچین موجود در چای سبز، می تواند به کاهش وزن کمک کند.

3. آب انار

طبق مطالعه اخیر دانشگاه آلبانی، آب انار در پیشگیری از سرطان سینه نقش دارد. هنگامی که عصاره آب انار به سلول های بنیادی سرطانی تزریق می شود، عصاره آب انار می تواند از تکثیر سلولی و تشکیل تومور جلوگیری کند و محققان معتقدند که می توان از انار برای پیشگیری از سرطان سینه استفاده کرد.

4. قهوه

اگر سعی کرده اید مصرف قهوه خود را برای بهبود سلامت خود کاهش دهید، در تصمیم خود تجدید نظر کنید. قهوه حاوی آنتی اکسیدان است و معمولا افرادی که به اندازه نیاز روزانه قهوه می نوشند، طول عمر بیشتری دارند.

5. توت فرنگی

افزایش مصرف توت فرنگی برای حفظ عملکرد میتوکندری مفید است، که کلید تیز و جوان ماندن است.

6. انواع بادام

بادام سرشار از بیوتین، مس، ویتامین E و چربی های تک غیراشباع است که همگی پوست شما را انعطاف پذیر، شفاف و بدون چین و چروک نگه می دارند. رژیم غذایی سرشار از ویتامین E و چربی های سالم به شما کمک می کند جوان تر از همسالان خود به نظر برسید.

7. پسته

با افزایش سن، مراقبت از چشم باید افزایش یابد زیرا روند ضعیف تسریع می شود. پسته بهترین محافظ در برابر آسیب بینایی ناشی از افزایش سن است. علاوه بر این، چربی سالم موجود در پسته به شما کمک می کند تا به راحتی سایر مواد مغذی تقویت کننده بینایی را که در طول روز مصرف می کنید جذب کنید.

8. روغن زیتون

یک مطالعه اخیر توسط مجله پزشکی قلب و عروق نشان می دهد که استفاده منظم از روغن زیتون تأثیر مثبتی بر بیماری های قلبی از جمله بیماری عروق کرونر قلب، بیماری عروق محیطی و نارسایی مزمن قلبی دارد.

9. زغال اخته

به اندازه کافی زغال اخته بخورید و نیاز به دندان مصنوعی را کاهش دهید. استفاده از عصاره زغال اخته باعث کاهش ساییدگی بافت کلسیفیه دندان می شود که به معنای استحکام کمتر و ترک خوردن دندان ها است.

10. عزیزم

عسل یک داروی رایج برای بسیاری از بیماری ها در تمدن های باستانی بود. نشان داده شده است که عسل ترکیبی از ترکیبات با خواص ضد باکتریایی است و می تواند به بهبود بازسازی بافت کمک کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید