همکاری نهادهای داوری بیمه با قوه قضائیه / پرداخت خسارات کمتر از 20 میلیون تومان در سکوت به اشخاص ثالث / سوئیچ کاری حتما اجرا می شود / 20 درصد از 102 آیین نامه بیمه ای فعال می شود / کاهش مزایای بیمه ای استقبال شرکت بیمه مرکزی – تابناک



مجید بززاده پور رئیس کل بیمه مرکزی امروز در نشست خبری در پاسخ به سوال خبرنگار تابناک اکمانی مبنی بر اینکه سازوکار داوری برای حل و فصل مسائل و اختلافات بین بیمه گذاران پیشنهاد شده است، گفت: پیشنهادات وی برای حل مشکل آنها چیست؟ و چه برنامه ای برای موضوع داوری دارد؟

وی گفت: دوستان و همکارانم در صنعت بیمه معتقدند که بحث مرجع داوری باید خارج از قوه قضائیه شکل بگیرد، اما شخصاً با شناخت ظرفیت و فضای قوه قضائیه از سال‌ها پیش، این امر باید با نظارت قضایی انجام شود. با توجه به اینکه امور قضایی عموماً در سطح کشور انجام می شود، درخواست کردیم در حوزه بیمه نیز از قابلیت های داوری حداکثر استفاده شود.

رئیس کل بیمه مرکزی از دخالت مستقیم تابناک اغنی در امور مربوط به اختلافات و حوزه های مختلف صنعت بیمه انتقاد کرد. من دوست دارم چنین هیئت داوری تشکیل دهم. اما در دستور کار است و انشاءالله با کمک قوه قضائیه این کار را انجام خواهیم داد.

بهزادپور در ادامه در مورد بیمه زائران اربعین، اظهار کرد: امسال با دفتر مرکزی آلبین هم تلاش کردیم. تلاش شد تا میزان حق بیمه دریافتی از زائران محترم نسبت به دو سال گذشته افزایش نداشته باشد و در عوض ارائه خدمات بیمه ای 35 تا 80 درصد افزایش داشته باشد. وی افزود: در این راستا باید مکانیزم بیمه ای برای پوشش زیان های بیمه اتکایی طراحی می کردیم و همچنین در نظر داشتیم از امکانات شرکت برای خدمت رسانی بهتر به مردم استفاده کنیم.

بیمه شخصی راننده محور به کجا ختم شد؟

رئیس کل بیمه مرکزی در بخشی دیگر از سخنان خود به چالش های باقی مانده در قانون شخص ثالث اشاره کرد و در این راستا پس از چندین ماه پیگیری پروژه راننده محور در بیمه شخص ثالث، ادامه داد: مثل این. بالا، آماده اجرا در دو مرحله. در واقع ریسک بر اساس مجموعه ای از شاخص ها اندازه گیری می شود. در مرحله دوم، این سیستم را هوشمندتر کرده و اطلاعات و داده های بیشتری را برای تعیین قدرت پیش بینی ریسک افراد به آن می دهیم. وظیفه بیمه مرکزی انجام این کار و سامانه های مربوطه بود، اما اجرای این طرح با کمک سایر دستگاه های مرتبط مستلزم مجموعه ای از مقررات و قوانین دیگری است که خداوند خواسته است. زمان مناسب.

خسارت کمتر از 20 میلیون تومان بدون کروکی

مجید بهزادپور همچنین درباره امکان پرداخت خسارت کمتر از 20 میلیون تومانی بدون نقشه گفت: این یک کلاهبرداری نیست و خسارت باید به روش توافق شده به قربانی پرداخت شود. در واقع این مشکل جدیدی نیست، در قانون وجود دارد. از این رو ما این اپلیکیشن موضوع حقوقی را طراحی کرده ایم. این نرم افزار آماده است و از شب گذشته پنج شرکت بیمه اعلام آمادگی کردند تا به این نرم افزار بپیوندند. به این ترتیب می توانید به این نرم افزار متصل شده و داده های آن سیستم را برای بیمه مرکزی و شرکت بیمه ارسال کنید. تا چند روز آینده تعداد شرکت های بیمه را تکمیل می کنیم و هرکس بخواهد در این سامانه شرکت کند از طریق این سامانه و نرم افزار به مردم اطلاع رسانی می کند تا در صورت تصادف کمتر از 20 میلیون تومان شرکت کنند. این نرم افزار اطلاعات حادثه را ارسال می کند و شرکت بیمه ارزیابی خسارت را به حساب قربانی واریز می کند. بخش مربوط به ما آماده است، اما ارتباط ما با شرکت های بیمه در حال حاضر محدود به پنج شرکت است و ان شاء الله اراده این شرکت ها افزایش یابد.

پروژه سوئیچ قطعا اجرا خواهد شد

رئیس کل بیمه مرکزی در خصوص طرح سوئیچینگ موضوع نظارت هوشمند را یکی از پروژه های کلیدی عنوان کرد و گفت: این کار از گذشته آغاز شده و در حال حاضر پروژه تقریبا آماده اجراست. اما با توجه به نکات مطرح شده و سوالاتی که مسئولین در خصوص این موضوع داشتند تمامی موارد را با احترام توضیح داده ایم و قطعا یکی از پروژه های بزرگ برای رفع اشکالات احتمالی است و اجازه دهید این پروژه قدم اول را در بحث نظارت هوشمند همچنین به سرعت پروژه های نظارت هوشمند را برای تکمیل پروژه های سوئیچ پیاده سازی می کند.

20 درصد از مقررات بیمه در اجرا

رئیس بیمه مرکزی در خصوص لزوم ساماندهی مقررات بیمه ای گفت: برخی از آئین نامه های ما قدیمی است و ممکن است با شرایط امروزی مطابقت نداشته باشد و به روز رسانی آنها کار سختی است، اما برخی از آئین نامه ها را آغاز کرده ایم تا با کمک ما تخمین می زنیم که حدود 20 درصد از 102 آیین نامه اجرایی است و این مقررات باید در سطح کلان اصلاح شود. علاوه بر اصلاحات نظارتی، بحث کوچک کردن شرکت بیمه مرکزی به نفع کشور و صنعت بیمه وجود دارد که مهم و قابل استقبال است.

مجید بهزادپور در ادامه نشست خبری خود به مناسبت هفته دولت با ارائه گزارشی از عملکرد بیمه مرکزی اظهار کرد: حق بیمه جهانی 4/10 جهان است اما سرانه حق بیمه در کشور ما 322 دلار است و ضریب نفوذ ما به 2.4-2.5 درصد رسیده است. ضریب نفوذ بیمه ما نسبت به منطقه کم نیست اما با هدف برنامه توسعه 7 درصد فاصله دارد.

بهزادپور گفت: حق بیمه های دریافتی طی چند سال گذشته نسبت به سال قبل 41 درصد افزایش یافته است. در چهار ماهه امسال 54.5 میلیارد حق بیمه دریافت شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 73 درصد رشد داشته است. سال.

به گفته بهزادپور، در چهار ماهه امسال 21 میلیون فقره بیمه نامه صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 2.8 درصد افزایش داشته است. خسارت صنعت بیمه در سال گذشته بالغ بر 650 میلیارد تومان بوده است که 48 درصد افزایش داشته است اما در چهار ماهه امسال این رقم به 21.4 میلیارد تومان رسیده است. همچنین در چهار ماهه امسال 52.5 میلیون فقره خسارت به ارزش 21.4 میلیارد تومان با 46.2 درصد افزایش پرداخت شده است.

در خصوص بیمه های عمر نیز گفت: در سال گذشته 16 درصد از پرتفوی بیمه ها مربوط به عمر بوده است. بر اساس قانون باید به 7 درصد برسد، اما این هدف بسیار بالاست و در 9 سال گذشته از 2.1 درصد به حدود 2.5 درصد رسیده است.

رئیس کل بیمه مرکزی گفت: دارایی شرکت های بیمه و بیمه مرکزی به 250 میلیارد تومان رسیده است که در مقایسه با صنعت بانکداری و بورس رقم چندانی نیست اما صنعت بیمه شاخص بزرگی دارد و پرتفوی بسیار بزرگی را در کشور پوشش می دهد.افزایش. بیش از 500 میلیارد دلار از دارایی های ملی تحت پوشش صنعت بیمه است که شامل پتروشیمی، کشتی، هواپیما، کارخانه و سایر تجهیزات ملی می شود.

دیدگاهتان را بنویسید