پرورش استعدادها باید جایگزین حافظه در مدارس شود – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان



به گزارش خبرنگار مهر، یوسف نوری ظهر امروز در نشستی صمیمی با نمایندگان دانشجویان و تشکل های دانشجویی استان سیستان و بلوچستان صحبت کرد.

وزیر آموزش و پرورش افزود: سیستان و بلوچستان مقدم بر جهاد و شهادت بود و هنوز بوی شهادت بر خاک می پیچد.

وی ادامه می دهد: متعلق به دوران جوانی بیشترین شهید دوران «سبیل اخلاقی» و شهید معرفت اول آب مبارکه فرا گرفتن کشور “عیسی کفاش” در استان سیستان و بلوچستان مایه مباهات و افتخار مردم این استان ها و کشورهاست.
وزیر آموزش و پرورش بر ضرورت تغییر دیدگاه ها و رویکردهای موجود به دانش آموزان تاکید کرد و گفت: اگر دانش آموزان در رأس هرم آموزش و پرورش قرار گیرند، نظام آموزشی به اهداف عالی دست خواهد یافت.
نوری در خصوص برخی از صحبت های نمایندگان گروه های دانش آموزی سیستان و بلوچستان درباره محرومیت زدایی استان گفت:
وی ایجاد فرصت های برابر آموزشی و تحقق عدالت آموزشی را از وظایف آموزش و پرورش دانست.
او بر پرورش استعدادها در مدرسه تاکید کرد و به دانش آموزان گفت: “اهداف و خواسته ها را دنبال کنید و استعدادهایی را که دارید شکوفا کنید.”
نوری خاطرنشان کرد: در آموزش و پرورش باید آینده سازان کشورمان را به سمت استعدادهایشان راهنمایی کنیم.
وی همچنین با تأکید بر اینکه «نیازمند توجه به مهارت آموزی» در نظام آموزشی است، افزود: هزاران دانش فرا گرفتن بر اساس حافظه به اندازه “دانش” فرا گرفتن «کارآفرینان» برای کشور کار نمی کنند.
نوری گفت: حتی با استرس SAT، استعدادهای دیگر دانش آموزان به جز حافظه رشد نمی کند.
وی افزود: مدارس باید به اکوسیستم های کارآفرینی تبدیل شوند نه کارگاه های مبتنی بر حافظه.
وزیر آموزش و پرورش گفت: مرکز دانش بنیان نوآوری معاونت علمی و فناوری با هدف انتفاع راه اندازی شد. مندی او گفت: “این همکاری فرصتی عالی برای دانش آموزان است تا ایده های خود را ارائه کنند و آنها را با کار و مهارت مرتبط کنند.”
وی در پایان گفت: امیدوارم با احیای سند تبدیلی بتوانیم زمینه را برای تثبیت صحیح این سند فراهم کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید