کارشناسان صنعت خودرو از موسسه اقتصاد اندرسون می گویند اعتصاب کامیون داران و بسته شدن گذرگاه مرزی کانادا و ایالات متحده تنها در این هفته 51 میلیون دلار دستمزد کارگران میشیگان را به همراه خواهد داشت.
کامیون داران کانادایی گذرگاه های مرزی اصلی کانادا و ایالات متحده از جمله بلو واتر و پل سفیر را در اعتراض به سیاست های دولت در واکنش به شیوع ویروس کرونا بستند.
روزانه بیش از 300 میلیون دلار کالا از این گذرگاه ها عبور می کند و به گفته نیویورک تایمز، یک سوم این کالاها متعلق به خودروسازان ایالت میشیگان است.
میشیگان 19 درصد از کل تولید خودرو در ایالات متحده را تشکیل می دهد و در واقع بزرگترین تولید کننده خودرو در این کشور است.
کانادا صنعت خودروسازی اصیلی ندارد اما برخی از شرکت های آمریکایی مانند جنرال موتورز، فورد و آتلانتیس چندین کارخانه تولید قطعات خودرو در این کشور ساخته اند و این قطعات برای استفاده در خودروسازان آمریکایی از کانادا به کانادا ارسال می شود.
اعتصاب رانندگان کامیون کانادایی، خودروسازان آمریکایی از جمله جنرال موتورز را مجبور به کاهش تولید کرده است. آتلانتیس، تویوتا و فورد رویکرد مشابهی را در پیش گرفته اند.
پاتریک اندرسون، مدیر عامل اندرسون اکونومیکس، می گوید که این یک فاجعه جدی با عواقب انسانی قابل توجه است، زیرا کارخانه ها در حال اتمام قطعات هستند و ادامه آن پرهزینه خواهد بود.
اندرسون تاکید کرد که اگر محاصره مرز کانادا و آمریکا در روزهای آینده حل نشود، خسارت به درآمد کارگران به طور تصاعدی افزایش خواهد یافت.
انتهای پیام/
می توانید این پست را ویرایش کنید
آن را در صفحه اول پیشنهاد دهید